En fri-zon

Idag åkte jag in till stan och fixade mig ett gymkort. Det kanske inte är det mest optimala när man som mig har ett ganska osunt förhållande till träning men det finns faktiskt en god tanke bakom. Jag ska nämligen göra mig av med den träningsutrustning jag har och istället låta det nya hemmet bli en fri-zon. Min fri-zon. Fram tills flytten har tvånget kring träningen varit ganska rörigt eftersom mitt tidigare rum till slut nästan såg ut som ett gym och eftersom jag levde i det hela tiden. Tillgången till att träna fanns ju då där dygnet runt och det fanns liksom aldrig riktigt utrymme till att bara slappna av och helt tänka på något annat så som det borde göra. Det kändes lite som att sova på sin arbetsplats vilket inte alls håller i längden, det är inte sunt.
 
Träningen ska ju vara något som känns roligt och energirikt och den träning som jag egentligen tycker bäst om är gruppträning så det är vad jag tänker begränsa mig till. Träning för själen. Jag gillar ju att röra på mig, det har jag alltid gjort men från och med nu så ska jag endast träna för insidan. Dessutom tänker jag inte ha några som helsta krav. Blir det bara så att gymkortet används någon gång i månaden så VISST, det är helt okej. Jag går dit för att jag vill gå dit och om jag ens tvivlar en sekund på avsikterna, så struntar jag i det. Då får jag bryta med träningen helt ett tag vilket såklart vore synd men i så fall också väldigt nödvändigt... Träning -när den är på en välmående nivå- är lite som terapi för mig så jag hoppas att det här ska fungera men om det inte gör det så tänker jag acceptera det också. Det finns mer i livet än träning och huvudsaken är att jag mår bra och att allt känns rätt. :]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0