Tjao

Godermorgen! Hade egentligen vägning nu på morgonen hos SCÄ men jag somnade visst om så det gick ju sådär. Fast jag vägde mig här hemma ändå. Trodde verkligen jag hade gått upp flera kilon efter Berlin resan, åt helt löjligt mycket dom sista dagarna kändes det som men jag hade inte gått upp ens ett gram! Så det stämmer nog det dom säger ändå, det krävs mer mat än man tror. Nu när jag har det svart på vitt tänkte jag börja äta lite mer efter tallriksmodellen och börja äta mer lagad mat, det är trotts allt vad kroppen mår bäst av och vad som håller i längden. 
 
Idag har jag samlat på mig mer vuxenpoäng. Var och storhandla förut, nu när jag bor lite längre från affären tänkte jag att det är smidigare att handla allt på en gång istället för att småhandla titt som tätt. Usch det var mycket dyrare än vad jag trodde det skulle vara! Fast egentligen är det billigare om man räknar över lag. Småhandladet brukar kännas billigare eftersom det kostar mindre åt gången men jag räknade ut att sammanlagt blir det mycket mer. Därför tjänar jag faktiskt på det här!
 
Hmm.. Ett 'problem' som dykt upp är att det flyttat in en spindel i köket. Nu är jag inte så rädd för spindlar men det är ändå inte sådär jääätte mysigt så frågan är hur jag ska bli av med den. Döda den känns för taskigt c_c
Dagens middag, kanske inte riktiiiigt enligt tallriksmodellen men det var gott i alla fall ^^
Fullkornsbulgur med tomatsås, vita bönor och kokta grönsaker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0